Slaapverwekkend goed

Leer hoe je structureel jouw slaappatroon kunt verbeteren en uitgerust kunt opstaan in maar 6 weken.

Ruim 10 jaar werk ik als Oefentherapeut Cesar/Mensendieck in de praktijk en help ik dagelijks mensen met slaapproblemen.

Je wilt wel lekker slapen maar….

Je ligt maar naar het plafond te staren en te piekeren. De hele dag gaat in de nacht aan je voorbij, waardoor in slaap vallen niet lukt. Al die gedachten nemen je steeds weer over en je voelt je hartslag verhogen. Je weet precies hoe het nu zal gaan. In slaap vallen gaat nog wel even duren.

Of ben jij diegene die prima in slaap valt, maar altijd midden in de nacht weer wakker wordt? Je kijkt op de wekker en je ziet bijna dezelfde tijd staan als gisteren. “Hoe dan?” denk je bij jezelf. Dit is al een tijdje zo! Zo vervelend! Om dat gevoel kwijt te raken ga je even naar de wc. Weer terug in bed doe je je ogen dicht, maar weer in slaap vallen? Dat lukt niet meer.

Naast dat de nacht of ochtend geen succes was, weet je dat je dit de hele dag gaat voelen. Een zware deken van vermoeidheid hangt over je heen. Je merkt dat je minder vrolijk bent. Alle grapjes zijn ook langs je heen gaan. Je hebt moeite met gezond eten of goede keuzes maken. Daar bovenop heb je aan het einde van de dag niet gedaan wat je wilde doen.

Waar is die energie toch heen?!


Herkenbaar?

  • Je hebt weinig energie overdag en sleept jezelf de dag door
  • Je voelt je ge- of overprikkeld en emotioneel
  • Je floept er dingen uit die je eigenlijk niet zo wilde zeggen
  • Je ligt ’s nachts naar het plafond te staren en kent elk plekje dat beter geverfd had moeten worden
  • Je zit steeds in een loop van vervelende gedachtes die maar blijven komen
  • Je bent de dag van morgen al aan het plannen en valt daardoor niet in slaap, bang om iets te vergeten
  • Je begrijpt niet dat wanneer je eindelijk ontspannen in bed ligt, je alsnog niet kan slapen
  • In de ochtend voel je van alles, maar je voelt je niet uitgerust

Maar ook jij kan met energie opstaan!

Tandenpoetsen en naar bed. Je gaat liggen, doet je ogen dicht en terwijl je je verder ontspant glijd je langzaam je slaap in. Misschien word je een keer in de nacht wakker om naar de wc te gaan, maar het is dan gemakkelijk om weer in slaap te vallen. Tegen de ochtend word je uitgerust wakker en heb je zin in de dag. Je kunt de dag en jezelf managen en het verloopt allemaal vlotjes.

Gebeurt er iets onverwachts, dan ben je flexibel genoeg om dat op te lossen en blijf je energie houden. Je houdt de hele dag overzicht op datgene dat gedaan moet worden en aan het einde van de dag sluit je je bezigheden met een gerust hart af. Morgen weer een productieve dag namelijk.

Op de lange termijn kun je merken dat je afvalt, meer spieren aanmaakt, energie overhoudt voor gezonde keuzes en dingen beter kunt onthouden. Dit is wat een goede slaap allemaal kan doen!

In deze cursus gaan we jouw slaap uitpluizen, zodat jij niet meer in je valkuilen stapt en je met een gerust hart kunt slapen.

Helder, duidelijk en vol enthousiasme laat ik je de wereld van slaap zien. We duiken de theorie in als ondersteuning voor alles wat we gaan doen. Natuurlijk gaan we veel doen. Slapen is iets wat je doet, dus een slaapverandering is ook iets wat we actief kunnen en gaan doen.

Jij gaat:

  • je kennis over slaap vergroten
  • de valkuilen van jouw slaappatroon in kaart brengen
  • je valkuilen veranderen en dichtgooien (zo stap je er niet meer in)
  • gemakkelijker in slaap vallen
  • met meer gemak doorslapen
  • je slaapkwaliteit verbeteren
  • meer energie krijgen
  • gezondere (eet)keuzes maken
  • met meer gemak je werkzaamheden doen
Eddie De Bruin

”…Ook dankzij de Jip en Janneke taal van Saskia pikte ik heel snel vele praktische tips op. (waarvan sommige mij voorheen wel bekend waren, maar nutteloos leken), Al deze tips met onder andere ontspanning oefeningen hebben mij weer in een rustiger en gelukkiger vaarwater gebracht.  Ik slaap sindsdien veel fijner en tevreden en heb veel zelfvertrouwen gekregen.”

Johan van Ballegooien

‘’..Waarom het nu wel (bijna) lukt is voor mij wel duidelijk: support uit je omgeving.
Gedragsverandering is van een paar dingen afhankelijk en support is er daar een van. Hier heb ik alleen support van 3 pubers en die supporten me in van alles maar niet in op tijd naar bed gaan 😂
Dat was voor mij ook de reden om hieraan mee te doen. Een afspraak met alleen jezelf houd meestal niet zo lang stand…””

M. Streefland

”Ik had al lang last van slaapproblemen, maar door de gesprekken en de oefeningen bij Beweegtherapeut die ik kreeg gaat het nu veel beter met me. Saskia is erg lieve een meedenkende vrouw en ze heeft me goed geholpen om beter met mijn slaapproblemen om te gaan”

Van nachtbraker tot dagbreker.

Ik vond alles in de wereld interessant en leuk. Zoveel mooie dingen te doen, te leren, te lezen, te zien. Daarnaast had ik een hoop vrienden die ik wilde onderhouden en dat kostte ook tijd. Zo kon ik prima wat uurtjes van de avond afsnoepen voor vrienden en stond ik in de ochtend nog wat vroeger op om andere dingen te doen.

‘slafen kann Ich wenn Ich tot bin’ stond op een kaartje dat in mijn huis hing. Even niet bedenken dat je ook veel eerder overlijdt wanneer je te weinig slaapt én… dan heb je jezelf ook nog eens energieloos door het leven heen moeten slepen.
Mijn omslag kwam toen ik een half jaar in Ghana zat. Daar waren andere prikkels en leefde ik meer met de dag. Het zonlicht bepaalde een groot deel van de indeling van mijn dag. Mijn slaapritme verbeterde aanzienlijk en ik werd een heel ander mens. Daar was mijn energie! Eenmaal terug in Nederland wilde ik dit vasthouden en vond ik manieren om zo mijn slaap blijvend te verbeteren.

Jaren later, toen ik de opleiding deed tot slaapoefentherapeut, kwam ik erachter dat ik al veel goede veranderingen had gemaakt. Ik verkreeg zoveel extra kennis waardoor duidelijk werd wat er nog meer moest en kon gebeuren. Te gek! Sindsdien kennen mensen mij als een energieke vrouw vol plannen (die ook heel goed kan rusten. Echt!) Met veel plezier geef ik al deze kennis en kunde door aan jou!

€ 249,- (excl BTW)

6-weekse cursus ‘slaapverwekkend goed’

De ideale cursus om een goed slaappatroon te ontwikkelen, zodat jij energiek en vol plezier de dag aan gaat. Leer je eigen valkuilen herkennen en je gedrag te veranderen zodat jij topnachten kan maken.

1661723940

  dagen

  uren  minuten  seconden

tot

We zijn gestart met de community weken, maar je kan nog instromen! pak je kans voordat het te laat is.

Waarom deze cursus uniek is

time for change sign with led light

Blijvende verandering
Door mijn ruim 10 jaar ervaring als Oefentherapeut Cesar/ Mensendieck weet ik als geen ander hoe ik mensen moet begeleiden om een gedragsverandering daadwerkelijk te maken én vol te houden. Dit is ook de reden waarom alle informatie van de cursus druppelsgewijs vrijkomt en je mooie opdrachten krijgt om te doen.

Hierna sluiten de deuren
Wil de cursus succes hebben is een goede start en blijvende begeleiding cruciaal. Om jou de goede begeleiding te kunnen geven bieden doen we de cursus op één moment. Geen paniek, je kan alles terugkijken, ook als je niet direct mee kan doen.

Doen
Veranderen is dingen doen. Wil je een topresultaat behalen, dan kun je niet alleen maar de video´s kijken. Je moet iets doen. Met behulp van een handig e-boek ga je aan de slag om je eigen patronen te onderzoeken en te veranderen. Je wordt voorzien van makkelijke checklists, invuloefeningen en vragen die je aanzetten tot denken en natuurlijk DOEN.

Accountability
Hoe vaak ben je al een cursus gestart, maar heb je die niet afgemaakt? Juist. Dat is zonde! Jij wil lekker slapen, dus moeten we daar ook wat voor doen. Ik help je dan ook om daadwerkelijk te beginnen en alle modules te doorlopen. Zie ik geen voortgang? Dan neem ik contact met je op en gaan we op zoek naar een oplossing.

Extreem veel waarde voor een lage prijs
Door mijn jarenlange opgedane praktijkervaring en kennis tijdens opleidingen kan ik jou waardevolle informatie bieden die ook gesteund is op de wetenschap. Geen slap geouwehoer van een pas onlangs gestarte coach, maar degelijke informatie die gestoeld is op wetenschap, praktijkervaring en onderzoek.

Persoonlijke begeleiding
Veel informatie is op veel mensen van toepassing, maar niet alles. Om het zo goed mogelijk op jou aan te laten sluiten is er ruimte voor jouw persoonlijke verhaal. Heb je vragen, loop je tegen dingen aan, dan kun je ze stellen tijdens de wekelijkse live Q&A’s. Zo krijg jij nog een extra stuk persoonlijke begeleiding daarbovenop.

Duidelijk en helder
Wetenschappelijke informatie kan nogal pittig zijn om te begrijpen. Ik leg je duidelijk, in makkelijke taal uit, hoe het in elkaar steekt.

a man using a laptop

Terugkijken
Alle live Q&A´s en informatie blijven nog 3 maanden na startdatum van de cursus . Zo kun jij op je gemak de crusus ook op je eigen moment doen of nog eens alles inkijken.

Aan het einde van de cursus heb je dit bereikt

1

Je weet hoe de slaap werkt

2

Je weet wat je slaap kan beïnvloeden en op welke manier

3

Je weet wat je met jouw leerpunten moet doen

4

Jouw slaapkwaliteit is verbeterd
(en kan weer doorslapen)

5

Je wordt meer uitgerust wakker

6

Je voelt je energieker

Dit krijg je in 6 weken te horen, zien en te doen.


Week 1: Oriëntatie: Wat voor type mens ben ik en waar ligt mijn slaapprobleem?
Om een verandering goed te kunnen volbrengen moet je weten wat je startsituatie is en waar je naar toe wilt. Een mooi en duidelijk doel te bepalen gebaseerd op het verlangen dat je hebt. Daarnaast is het belangrijk dat je een doel maakt dat bij jou en je leefstijl past. Want bestaat een slaaptype wel?

  • Ben ik een ochtend- of avondmens?
  • Waarom is slaap belangrijk voor jou?
  • Wat voor doel wil ik bereiken in deze weken?

Week 2: Slaap uitpluizen
Aan het eind van deze week weet jij alles van slaap en hoe dit werkt. Je zal patronen herkennen van jezelf en hierdoor ook weten wat je mist. Daarnaast leer je wat de meest optimale is en hoe je deze al gemakkelijk kan verbeteren.

  • Je kent de verschillende slaafases
  • Je weet wat het nut is van de verschillende slaapfases.
  • Je begrijpt welke biologische processen er in je lijf spelen die te maken hebben met slaap
  • Je checkt hoe jouw slaaphygiëne is en verandert deze naar een meer optimale situatie


Week 3: Goed slapen (tijd en matras)
Om goed te slapen moet zowel de tijd dat je slaapt goed zijn als waar je slaapt. Past het matras bij jou? Is je kussen goed? Hoe laat ga jij eigenlijk slapen en klopt dit? In deze week nemen we dit onder de loep en starten we met een goed slaapvenster (de tijden dat je slaapt).

  • Je weet welke tijden voor jou goed zijn om te slapen en gaat je eigen slaapvenster stapsgewijs aanpassen
  • Je hebt kennis of je matras bij jouw lichaam past
  • Je weet of je kussen goed bij jouw type slapen past


Week 4: stress verminderen voor makkelijk in slaap vallen en doorslapen
Je leert hoe stress werkt op je lichaam en waarom en hoe dat je slaap beïnvloedt. Daarnaast gaan we op zoek naar manieren om dit verminderen.

  • Je leert wat stress fysiek met jou en je slaap doet
  • Je leert op tijd stressvolle situaties te herkennen
  • Je leert het stressgevoel te verminderen


Week 5: slaapdruk verhogen zodat jij lekker in slaap valt

Aan het einde van de week heb jij in kaart gebracht hoe jij je slaapdruk kan verhogen waardoor je met meer gemak in slaap valt en doorslaapt.

  • Je leert wat voor soort activiteiten jou kunnen helpen om beter te slapen
  • Je weet welke timing handig is voor welk soort activiteiten
  • Je bekijkt je eigen patroon en verandert deze ten goede


Week 6: De invloed van slaapmedicatie en voeding

De invloed van voeding is bijzonder groot en wat medicatie doet ook. Waarom zou je wel of geen melatonine slikken? Wat is het beste moment voor koffie of bepaalde voeding?

  • Je weet wat de invloed is van bepaalde dranken op je slaap
  • Je kent de invloed van verschillende voedingstoffen op je slaap
  • Je weet wat de invloed van melatonine is en hoe je dit goed kan inzetten
  • Je maakt een plan hoe je dit jou kan veranderen.,
1661723940

  dagen

  uren  minuten  seconden

tot

We zijn gestart met de community weken, maar je kan nog instromen! pak je kans voordat het te laat is.

€ 249,- (excl BTW)

6-weekse cursus ‘slaapverwekkend goed’

Goed slapen, jezelf beter begrijpen, je slaappatroon begrijpen en daarin keuzes kunnen maken, keuzes kunnen volhouden, fijne begeleiding en een cursus waar niet alleen jij, maar ook jouw omgeving wat aan heeft!

Dit krijg je allemaal in de cursus:

7 uur videomateriaal

In 12 modules leer je alles wat van belang is om jouw slaap te verbeteren.


Duidelijke checklijsten

Hierin kan je gemakkelijk zien op welke vlakken verbetering zit.


E-book

Dit e-book helpt jou om gemakkelijk jouw slaap te onderzoeken en te verbeteren. Door de invullijsten is jouw voortgang makkelijk bij te houden.


Live Q&A’s

Door jou vragen en de vragen van anderen te horen leer je zoveel extra over slaap en die van je omgeving. Je gaat hierdoor nog meer de diepte in.


Persoonlijke begeleiding

Tijdens de Q&A’s kun je jouw stellen zodat je extra begeleiding krijgt


€ 249,- (excl BTW)

6-weekse cursus ‘slaapverwekkend goed’

Vond je ‘t niks? 100% geld terug.

Ik heb nog geen énkele cursist gehad die niet minimaal 3 geweldige tips uit een training heeft gehaald. Ik beloof, met liefde, dat wanneer je niets leert of het niet nuttig vindt, je binnen 14 dagen na aankoop je geld terugkrijgt.

Over Saskia Ligt – De Beweegtherapeut –

Saskia Ligt heeft als oefentherapeut Cesar, Slaapoefentherapeut en sportinstructeur al bij veel mensen hun patroon in leefstijl kunnen veranderen. Hierdoor zijn er veel cliënten en cursisten die zich fitter voelen, minder pijn hebben of beter slapen.
Voorheen zat zij in een maatschap, maar sinds 2019 is Saskia Ligt haar geheel eigen bedrijf begonnen met De Beweegtherapeut. Dit nam een vogelvlucht waardoor ze precies de mensen kon bedienen die ze wilde: De gemotiveerden die daadwerkelijk verandering willen, zoals jij!

Is deze cursus voor jou geschikt?

Ja, als je…

  1. echt wilt gaan voor energieke dagen en betere nachten
  2. wilt begrijpen waar het ‘fout ‘gaat in jouw slaappatroon
  3. veel informatie tot je wilt nemen
  4. houdt van aanpakken en echt aan de slag wilt gaan
  5. jezelf en je omgeving belangrijk vindt
  6. je nachten wilt doorslapen
  7. wilt leren op tijd naar bed te gaan en op tijd uit bed te komen
  8. je meer energie wilt

Veelgestelde vragen slaapverwekkend goed

Hoe lang duurt de cursus?

De cursus duurt in totaal 6 weken. Alles blijft 3 maanden beschikbaar na de start van de cursus.

Kan ik later instromen?

Ja. In principe starten we tegelijkertijd zodat we het meest optimale uit de livesessies kunnen halen en ik jou het beste kan begeleiden. In de eerste 6 weken zijn er live Q&A’s . Daarna niet meer, maar mag je altijd vragen stellen.

Je kan je inschrijven en de cursus gewoon volgen op eigen tempo en later alle livesessies terugkijken wanneer je liever een week (of drie) later beginnen. De informatie blijft 3 maanden beschikbaar na start van de cursus. Er is dus ruimschoots de tijd om de cursus later te starten én geheel te doorlopen.

Hoe lang heb ik toegang tot de cursus?

Na de officiële startdatum is de cursus 3 maanden toegankelijk.

Wanneer zijn de live Q&A’s?

Deze zijn altijd op maandagavond en terug te kijken. Na 2 uur kan je de livesessies al terug zien en binnen 2 dagen zijn ze geüpload in je cursusoverzicht. Vragen kunnen van tevoren worden ingediend wanneer je niet aanwezig kunt zijn, zodat je toch begeleiding krijgt.

Kan ik in gedeeltes te betalen?

Helaas is het voor deze cursus niet mogelijk om in gedeeltes te betalen.

Ik ben ondernemer, kan ik deze cursus zakelijk aftrekken?

Ja, je krijgt een factuur inclusief BTW. Zelf kun je inschatten of je deze cursus onder bedrijfskosten kunt wegschrijven of niet.

Ik woon in het buitenland, moet ik BTW betalen?

Helaas moeten iedereen in het buitenland gewoon de Nederlandse BTW betalen.

Ik heb al eerder deze (of de liveversie) van de cursus ‘slaapverwekkend goed’ gedaan, krijg ik korting?

Jazeker, wanneer jij eerder hebt meegedaan stuur een mailtje en geef dit aan. We controleren de deelname en na goedkeuring ontvangt je een kortingscode waarmee je €50,- korting ontvangt.
Deze korting is zo hoog omdat de cursus inhoudelijk niet veel veranderd is. Er zitten enkele nieuwe tips en extra informatie in t.o.v. de live dagen voorheen.

Wanneer wordt de cursus weer gegeven?

Wanneer wordt de cursus weer gegeven?

‘Slaapverwekkend goed’ wordt in 2022 gestart op 9 mei en op 29 augustus. Inschrijvingen voor augustus openen in augustus. De cursus is met korting te verkrijgen wanneer je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
In 2023 gaat de prijs omhoog.

Samenvattend kun je dit verwachten:

Je leert hoe je jouw slaappatroon kunt verbeteren. Je slaap kent straks geen geheimen meer voor je omdat je precies weet hoe het werkt, welke processen je slaap beïnvloeden en waar jij allemaal thuis op kunt letten en kunt aanpassen.

Jij

  • weet wat de slaap is en hoe het werkt
  • weet wat jouw valkuilen zijn en hoe je dit veranderd
  • wordt 6 weken lang goed begeleid
  • weet of je slaapomgeving goed voor je is en wat je zou moeten aanpassen
  • ervaart meer energie en positiviteit gedurende dag
  • kunt op tijd in bed liggen en op het juiste moment opstaan
  • wordt minder vaak wakker ‘snachts
  • kan beter doorslapen in de nacht
  • ervaart vooruitgang in je kwaliteit van slapen
  • kunt meer uit het leven halen, omdat je mentaal en fysiek flexibeler bent geworden

€ 249,- (excl BTW)

6-weekse cursus ‘slaapverwekkend goed’ (allerlaatste keer)

De ideale cursus om een goed slaappatroon te ontwikkelen waarmee jij energiek en vol plezier de dag aan gaat. Leer je eigen valkuilen herkennen en je gedrag te veranderen zodat jij topnachten kunt maken.

Ik geef je álles wat in me zit over dit onderwerp, en kan niet wachten om je erbij te hebben. Als je nu je ticket koopt, heb je al direct toegang tot het eerste gedeelte van de cursus.

Heb je nog een vraag?? Stel hem gerust!

De Beweegtherapeut
Onze missie is ervoor zorgen dat jij fysiek gezond bent zodat je veerkracht voelt en je daardoor meer zeggenschap krijgt over je eigen leven. Hierdoor kan je kan goed voor jezelf en voor de ander zorgen.